2025 m. gegužės 20–21 dienomis 40 pedagogų ir TŪM (Tūkstantmečio mokyklų) programos koordinatorius, Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Rimvydas Zailskas dalyvavo TŪM programos kultūrinio ugdymo srities stažuotėje. Ši stažuotė subūrė iš visų dešimties rajono mokyklų bendruomenės atstovus, siekiančius gilinti žinias apie kultūrinį ugdymą bei susipažinti su gerosiomis praktikomis Klaipėdoje ir Rietave.
Pirmąją stažuotės dieną dalyviai lankėsi Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijoje. Gimnazijos direktorė Vilija Prižgintienė pristatė ugdymo įstaigos patirtį kultūrinio ugdymo srityje, buvo akcentuojamas menų, istorinio paveldo bei šiuolaikinės kūrybos integravimas į ugdymo procesą ne tik per pamokas, bet ir per neformalųjį švietimą, projektus, renginius ir šventes.
Po pietų dalyviai pėsčiomis leidosi į apžvalginę ekskursiją „Kultūrinio ugdymo galimybės Klaipėdos mieste“. Gidė Lilija atskleidė, kaip Klaipėdos senamiesčio kultūrinės erdvės ir institucijos gali būti įtrauktos į ugdymo(si) procesą. Lankytojai susipažino su miesto kultūra ir istorija, muziejais, meno ir kultūros įstaigomis bei viešosiomis meno iniciatyvomis.
Antrąją dieną stažuotės dalyviai lankėsi Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazijoje. Gimnazijos TŪM patirtis kultūrinio ugdymo srityje svečiams pristatė gimnazijos direktorė Alma Lengvenienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Nijolė Dovidauskienė. Mūsų rajono pedagogų dėmesį patraukė gimnazijos dydis, moderni infrastruktūra, edukacinės erdvės ir įvairios galimybės plėsti kultūrinio ugdymo kompetencijas. Po apsilankymo šioje gimnazijoje pedagogai grįžo praturtėję – su naujomis žiniomis, įkvėpimu ir idėjomis tolesniam profesiniam tobulėjimui.
Vėliau dalyviai aplankė Rietavo Oginskių kultūros istorijos muziejų, kuriame muziejininkė / edukatorė Audronė Gečienė supažindino su Rietavo istorija, Rietavo valdytojais – kunigaikščiais Oginskiais, jų kultūrine ir socialine veikla, Rietavo dvaro sodyba, išlikusiu kultūriniu paveldu. Pedagogai čia turėjo galimybę praktiškai pajausti, kaip muziejus gali tapti gyvu edukaciniu centru, jungiančiu istorijos, etnografijos ir meninio ugdymo elementus.
Ši stažuotė parodė, kad kultūrinis ugdymas – tai neatsiejama šiuolaikinio švietimo dalis, kurioje svarbus tiek formalaus, tiek neformalaus ugdymo(si) derinimas. Klaipėdos „Ąžuolyno“ ir Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazijų praktinės patirties pavyzdžiai įkvėpė stažuotės dalyvius kurti ryšius tarp kultūros ir švietimo savo bendruomenėse bei skatino toliau ieškoti naujų ugdymo kelių.
Metodininkė Aldona Kaminskienė