Švietimo pasaulyje dažnai daug kalbame apie pagalbą mokiniui, tačiau rečiau susimąstome, kaip svarbu padėti sau – mokytojui, kuris kasdien dalijasi savo energija, kūrybiškumu ir laiku. Kaip išlikti įsitraukusiam, kai jėgų vis mažiau? Kaip atpažinti perdegimą ir rasti būdų atgauti pusiausvyrą? Šiems ir kitiems aktualiems klausimams buvo skirta rajoninė mokytojų konferencija „Nuo entuziazmo iki nuovargio: balanso paieškos“, vykusi 2025 m. lapkričio 4 d. Prienų kultūros ir laisvalaikio centre. Konferenciją organizavo Prienų švietimo pagalbos tarnyba. Konferencijos pradžioje dalyvius pasveikino Prienų švietimo pagalbos tarnybos direktorė Danguolė Damijonaitytė. Ji džiaugėsi gausiu pedagogų dalyvavimu ir pristatė renginio svečius – Prienų rajono savivaldybės vicemerę Laimutę Jančiukienę bei Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėją Rimvydą Zailską, vyr. specialistes Renatą Pavalavičienę, Virginiją Zujienę ir Aidutę Jurešienę. Svečiai sveikino susirinkusius mokytojus, anot jų, mokytojo profesija – viena prasmingiausių, tačiau reikalaujanti ypatingo emocinio tvirtumo ir gebėjimo išlaikyti balansą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo. Todėl šis renginys ir buvo skirtas mokytojo emocinės gerovės, atsparumo ir džiaugsmo temoms.
Pirmojo pranešimo metu edukologė, lektorė ir karjeros konsultantė Giedrė Valaitienė pakvietė mokytojus pažvelgti į savo kasdienybę iš laiko vadybos perspektyvos. Pranešime „24 valandos. Kaip išmokti nespėti visko?“ ji skatino susimąstyti, kur dingsta mūsų energija ir dėmesys, ir ar viskas, ką darome, iš tiesų būtina. Lektorė pabrėžė, kad viena iš pervargimo priežasčių yra mokytojų perfekcionizmas – noras viską atlikti nepriekaištingai. Ji kvietė dirbti ne daugiau, o išmintingiau, išmokti planuoti laiką taip, kad liktų vietos poilsiui, šeimai ir savirefleksijai.
Antrojo pranešimo metu dalyviai buvo pakviesti pažvelgti į savo emocinę savijautą ir profesinę motyvaciją iš naujo. Apie tai kalbėjo psichologė, tarptautinio lygio organizacijų lektorė, sertifikuota DiSC metodologijos praktikė Gintarė Buinickaitė, kuri savo pranešime atskleidė, kas iš tiesų yra perdegimas ir kaip jį atskirti nuo paprasto nuovargio. Lektorė priminė, kad mokytojo darbe emocinis intensyvumas ypač didelis, todėl būtina išmokti laiku sustoti ir pasirūpinti savimi. Ji dalijosi praktiniais būdais, kaip atpažinti artėjančio perdegimo požymius ir kaip palaipsniui susigrąžinti vidinę darną bei motyvaciją.
Trečiasis pranešėjas – teatro režisierius, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos lektorius, organizacijos „RAUDONOS NOSYS Gydytojai klounai“ mentorius, „Grand Partners“ ugdymo partneris Žilvinas Beniušis – kalbėjo apie džiaugsmą kaip kasdienį pasirinkimą. Jo pranešimas buvo kvietimas atrasti džiaugsmą kaip metodą, kuris padeda kurti pasitikėjimu grįstą aplinką mokykloje. „Mokinius traukia džiaugsmas – jie nori būti šalia žmogaus, kuris spinduliuoja gyvenimo pilnatvę,“ – sakė Beniušis. Pasak jo, džiaugsmas švietime nėra tik emocija, bet ir sąmoningas apsisprendimas, kuris padeda įveikti kasdienius iššūkius be nuovargio.
Po pranešimų vyko panelinė diskusija „Balansas – ar jis išvis įmanomas?“, kurią moderavo Renata Pavlavičienė, Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė, lektorė ir tarptautinių projektų koordinatorė. Diskusijoje dalyvavo visi pranešėjai, taip pat Prienų „Žiburio“ gimnazijos direktorė Irma Kačinauskienė ir Prienų r. Užnemunės pagrindinės mokyklos fizinio ugdymo mokytojas metodininkas Rolandas Meškauskas. Dalyviai dalijosi įžvalgomis apie emocinį atsparumą, savirefleksiją ir laiko planavimo įgūdžius, kaip atrasti džiaugsmo šaltinius ir išmokti išlaikyti vidinę pusiausvyrą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo.
Po konferencijos dalyviai išsiskirstė, išsinešdami ne tik praktinius patarimus, bet ir įkvėpimą – kasdien iš naujo rinktis džiaugsmą, sąmoningumą ir rūpestį savimi. Tikėtina, kad ši konferencija tapo ne tik profesinio tobulėjimo, bet ir įkvėpimo šaltiniu. Ji priminė, kad mokytojo profesija – tai ne tik atsakomybė, tai pašaukimas, kuriam būtina nuolat atnaujinti vidinę energiją.








